Az Audra nevű zenekar a 90-es években született meg Chicago szürke égboltja alatt. Alapítója egy testvérpár, Bret és Bart Helm és a zenekarhoz csatlakozott később J. DeWolfe Az utóbbi időkben olyan előadókkal lehetett őket egy színpadon látni, mint a The Mission, New Model Army, Gene Loves Jezebel, Black Tape for a Blue Girl, Lycia, Sheep On Drugs, Test Dept, Birmingham Six, Human Drama, és még számos más formáció.
Mi sem mutatja jobban, hogy az amerikai underground scene sem áll minden tekintetben rózsásan, minthogy a zenekarnak egészen 2000-ig várnia a kellett az önálló album megjelentetésére, addig mindössze kiadójuknak, a "Projekt"-nek a válogatás lemezein kaptak helyet. De 2000-ben végre megjelent az "Audra" című lemez, ami egyből felkavarta a külhoni dark-rock színteret, olyannyira, hogy még az MTV is foglalkozott velük pár dal erejéig.
Az "Audra" című lemez alapvetően a már említett dark-gothic-rock kategóriába sorolható, ha mindenáron be szeretnénk skatulyázni. Az album első dala az a "In All Our Andogynyty" amelynek szövege a platóni lakomában megismert ember eredetmonda problémakörét járja körül.* A második dal, a "Venus", szintén mitológiai témából merít, ez szám jóval lassabb letisztultabb, mint a nyitó darab. Hosszasan lehetne elemezni az összes többi dalt, de nem érdemes, mert az album enélkül is kerek egészként fogadható be. Nincsenek az albumon se elsöprő erejű, se töltelék dalok, inkább az egységes - de ezenbelül nagyon magas - színvonal jellemző rájuk. Mégis számomra a lemez legkedvesebb tétele a hetedik dal az "In Hollywood Tonight", melyben az akusztikus gitárok mellett a hegedű kap fontos szerepet. Az egész dalcsokorra jellemző egy szeretnivaló, ugyanakkor rendkívül keserédes báj, a dalok hallgatása közben olyan érzés tölti el a befogadót, mintha a megénekelt tájakon már járt volna, valahol mélyen önmagában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni